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10月

9

【増枠】How Might We Work -英語が話せてどう変わった?クリエイターたちのキャリア-

グローバルで活躍するクリエイターたちが、“英語で話す”トークイベント

主催 : 株式会社U-NEXT

【増枠】How Might We Work -英語が話せてどう変わった?クリエイターたちのキャリア-
ハッシュタグ :#HMWW
募集内容

一般視聴枠

無料

先着順
312/320

申込者
Carlos
Hayeon Kim
saefuru
Wanamin
Keisuke Segi
misokamiku
DaikiHayakawa
(退会ユーザー)
kokoheia
Kamome
申込者一覧を見る
開催日時
2020/10/09(金) 19:30 ~ 22:00
募集期間

2020/09/16(水) 17:00 〜
2020/10/07(水) 23:30まで

会場

オンラインイベント

オンライン

会場のサイトを見る

イベントの説明

※10/7(水) 7度目の増枠行いました!100→130→160→200→250→280→300→320名
※10/9(金)タイムテーブルを一部修正いたしました。

English follows Japanese.


今回初の開催となる「How Might We Work #01」は、グローバルで活躍するクリエイターたちによるオンライントークイベントです。このイベントの特徴は“日本語でのトークが禁止”であること。

他国の言語を使って人前で話すことはハードルが高く感じられがちですが、まずは知っている単語や文法を積極的に使ってみたり、実践の場を増やしたりと、畏まらず気軽に発信することが成長の第一歩だと私たちは考えます。


「How Might We Work」の取り組みを通して、様々な国の言語で「デザイン」や「テクノロジー」について話す機会を増やすことで、国内外で活躍するクリエイターが増えればと願っています。 カジュアルなトークイベントですので、少しでも興味のある方は気軽に参加いただけると嬉しいです。

英語が話せてどう変わった?クリエイターたちのキャリア


第1回目のテーマは「英語が話せてどう変わった?クリエイターたちのキャリア」です。 今回ゲストでお招きした方々は日本で生まれ育ち、何かをきっかけに英語力を身につけ、グローバルで活躍出来るようになった皆さんです。 英語力を得たことで、どのようなキャリアを積み上げることができたのか。どのようなチャンスを掴んだのか。行動したきっかけや学習方法、英語を所得したことによる活躍、今後の目標など、 詳しくお伺いしたいと思います。
 

▼こんな方におすすめです

  • 英語が話せる / 話せるようになりたいクリエイター
  • グローバルで活躍したいクリエイター
  • 英語で発信したり、英語で情報収集をしたりする機会を増やしたいクリエイター

配信場所

https://youtu.be/GU0gwEskSzA

※配信時間までは、非公開設定となっています。

スピーカー(4名)


  • 灰色ハイジ (Namika) さん
  • All Turtles / Senior Designer

    サンフランシスコ在住。新潟県生まれ。スタートアップスタジオAll Turtlesのシニアデザイナーとして、デジタルプロダクトや、ブランドのデザインに従事。大学在学中から多くのウェブサイトのデザインを手がけ、プランナーとしても多様な広告のデジタル施策の企画に携わる。渡米後はフリーランスとしてブランディングやパッケージデザインなどへ領域を広げながら、現地のデザイナー養成所Tradecraftを経て現職。著書に『デザイナーの英語帳』(ビー・エヌ・エヌ新社)がある。


     

  • 最所 あさみ さん
  • Retail Futurist / noteプロデューサー

    大手百貨店入社後、ベンチャー企業を経て2017年独立。ニューリテールにまつわるコンサルティングや執筆、コミュニティマネジメント、イベントプロデュースを行う。またnote有料マガジンを通して独自の考察や海外事例の紹介、小売や店舗を軸にしたコミュニティ運営を行う。2019年7月よりnoteプロデューサーに就任。ブランドや店舗オーナーがnoteを通して発信し、顧客とコミュニケーションをとる活動全般を支援する。


  • 鈴木智大 さん
  • All Turtles / Senior Designer

    静岡県生まれ。大学を中退後に独学でデザインを学び、DTPや新聞社での経験を経て、2011年からスタートアップに関わり始める。Nanameue、STANDARDの立ち上げ期からのメンバーとして数々のアプリやWebサービスのデザインを手がける。2017年にフリーランスになったことを機に英語の勉強を開始し、2018年3月からアメリカに本社を持つAll Turtlesの東京オフィスに参画。日本とアメリカの共同プロジェクトでのデジタルプロダクトのデザインに従事。


  • 小野壮彦 さん
  • SO GOOD GROUP 代表パートナー

    大分生まれ。愛知育ち。早稲田大学在学時にモントリオールへ留学。27歳でネットベンチャーを起業。楽天への事業売却後は、イタリア留学を経て、Jリーグ・クラブ、ヴィッセル神戸の取締役に就任。クラブの企画運営全般の責任者を担う。05、06シーズンは強化・育成部門に転じ、チーム編成、選手契約等全般に従事。以降は、事業経営とアドバイザリー業務を往復するキャリアへ。2019年SO GOOD GROUP設立。


     

    モデレーター

  • ボウザス 裕子
  • 株式会社U-NEXT CX本部 Product Design室 / Product Designer

    日本でグラフィックデザイナーとしての経験を積んだのち語学習得のため渡豪。シドニーにあるデザイン事務所でWebデザイナーとしてのキャリアをスタートする。その後Webプログラミングを独学で習得しフリーランスのUIデザイナー、Webデベロッパーとしてオーストラリア、フランスを拠点に活動。世界中のクライアントやエンジニアとオンラインで仕事を共にする。現在はU-NEXTでプロダクトデザイナーとして多国籍のチームで日々英語、日本語を交えながら業務に当たっている。


    タイムテーブル

    2020/10/9(金) 19:30-22:00

    • 19:25 開場
    • 19:30 挨拶 / イベント概要説明
    • 19:35 - 19:53 講演①灰色 ハイジ (Namika) さん
    • 19:53 - 20:13 講演②鈴木 智大 さん
    • 20:13 - 20:44 講演③小野 壮彦 さん
    • 20:44 - 20:50 休憩
    • 20:50 - 21:42 パネルディスカッション
    • 21:42 - 21:54 講演④最所 あさみ さん
    • 22:00 イベント終了

    参加いただくみなさまへお願い

  • 今回、登壇者とリアルタイムでコミュニケーションは取れません。イベントの感想やコメントがあれば、Twitterでハッシュタグ #HMWW をつけて投稿いただけますと幸いです。
  • パネルディスカッションでは、申し込みの際に入力いただいた質問の中から回答いたします。登壇者に何か聞きたいことがある方は、申し込みの際に入力お願いします。
  • 当日は、好きな飲み物や食べ物を手元に準備し、視聴いただけますと幸いです。
  • 画面をキャプチャしてのSNSの投稿は問題ございません。動画撮影は禁止とさせていただきます。

  • その他

    何かお困り事などありましたら、当イベントページの「イベントへのお問い合わせ」からご連絡ください。

    運営

    株式会社U-NEXT

    U-NEXTは、動画のサブスクリプションサービスと電子書籍を提供しています。 組織には、国外出身のクリエイターが多く在籍し、日本語以外の言語でコミュニケーションをとり、仕事をすることが多くあります。



    A "speak in English" talk event by creators that are successful around the world.
    "How Might We Work #01", which will be held for the first time, is an online talk event by creators who are successful around the world. The unique aspect of this event is that "speaking in Japanese is prohibited".
    Speaking in front of others using a different language seems difficult, but we believe that the first step in improving is to speak out freely without fear, such as by actively using the words or grammar that you know and creating more opportunities for practice.
    We hope that through the efforts of "How Might We Work", there will be more opportunities to talk about "design" and "technology" using various languages, and the number of creators who are active in Japan and overseas will increase. This is a casual talk event, so even if you are just slightly interested, please feel free to join us. 

    How has being able to speak English made a difference? The careers of creators


    The theme for the first event is "How has being able to speak English made a difference? The careers of creators" The guests invited are those who were born and raised in Japan, acquired English proficiency through various circumstances, and were able to become successful around the world. What kinds of careers were they able to build by learning English? What kind of opportunities did they seize? We would like to ask in detail about the reasons for their actions, their learning methods, successes resulting from learning English, and future goals.

    ▼ This is recommended for the following people:

    • Creators who can speak/want to be able to speak English
    • Creators who want to be successful globally
    • Creators who want to increase opportunities to give out and get information in English

    Streaming location


    The details will be posted here later. For those who registered, the streaming URL will be sent in a message.

    Timetable

    2020/10/9(FRI) 19:30-22:00

    • 7:25 p.m. Opening
    • 7:30 p.m. Greetings/Explanation of event outline
    • 7:35 p.m. - 7:53 p.m. Lecture ①Haiiro Haiji (Namika)
    • 7:53 p.m. - 8:13 p.m. Lecture ②Tomohiro Suzuki
    • 8:13 p.m. - 8:44 p.m. Lecture ③Tak Ono
    • 8:44 p.m. - 8:50 p.m. Break
    • 8:50 p.m. - 9:42 p.m. Panel discussion
    • 9:42 p.m. - 9:54 p.m. Lecture ④Asami Saisho
    • 10:00 p.m. End

    Speakers


  • Haiiro Haiji (Namika)
  • All Turtles / Senior Designer

    Lives in San Francisco. Born in Niigata prefecture. Engaged in digital product and brand design as a senior designer at startup studio All Turtles. She has designed many websites since she was a university student, and as a planner, She is involved in planning various digital advertising measures. After moving to the United States, while expanding her field to branding and package design as a freelancer, She worked at Tradecraft, a local designer school, before assuming her current position. She is the author of "The Designer's English Notebook" (BNN, Inc.).


     

  • Asami Saisho
  • Retail Futurist/note Producer

    After joining a major department store, she worked for a venture-backed company and became independent in 2017. She provides consulting and writing related to new retail, and carries out community management and event production. In addition, through the note paid magazine, she shares her own observations and introduces overseas examples, conducting community management centered on retail and stores. She became a note producer in July 2019. She provides support for all activities involving brands and store owners communicating with customers through note.


  • Tak Ono
  • SO GOOD GROUP / Founder

    Born in Oita, raised in Aichi. Studied abroad in Montreal while attending Waseda University. Started an online venture business at the age of 27. After selling the business to Rakuten, he studied abroad in Italy, after which he became the director of the J-League club, Vissel Kobe. He was responsible for the overall planning and operation of the club. In the 2005 and 2006 seasons, he moved to the strengthening and training department and engaged in the overall team formation and player contracts. After that, he transitioned to a career going back and forth between business management and advisory work. Established the SO GOOD GROUP in 2019.


  • Tomohiro Suzuki
  • All Turtles / Senior Designer

    Born in Shizuoka prefecture. After dropping out of college, he taught himself design, gained experience in DTP and newspapers, and started working in startups from 2011. As a member of Nanameue and STANDARD since their launch, he has designed numerous apps and web services. After becoming a freelancer in 2017, he started studying English and in March 2018 he joined the Tokyo office of All Turtles, which has its headquarters in the United States. He is engaged in designing digital products in a joint project between Japan and the United States.


     

    Moderator

    • Bouzas Hiroko
    (U-NEXT CX Headquarters Product Design Room/Product Designer)

    After gaining experience as a graphic designer in Japan, she moved to Australia to study language. She started her career as a web designer at a design office in Sydney. After that, she learned web programming on her own and worked as a freelance UI designer and web developer based in Australia and France. She works online with clients and engineers around the world. She currently works as a product designer at U-NEXT in a multinational team, using both English and Japanese daily.


    Requests to participants

  • At this event, you will not be able to communicate with the speakers in real time. If you have any thoughts or comments about the event, please post them on Twitter with the hashtag #HMWW.
  • On the day of the event, it would be great if you could prepare your favorite foods and drinks to enjoy while viewing.
  • In the panel discussion, we will be answering questions from those entered at the time of application. If you have any questions to ask the speakers, please enter them when you apply.
  • Please feel free to post screenshots on social media. Video recording is prohibited.
  • Other

    If you have any problems, please contact us through "Inquiries about the event" on this event page.

    Organizer

    U-NEXT

    U-NEXT offers a video/book subscription service. Many creators from overseas belong to this organization, and they often communicate and work in languages other than Japanese.

    資料 資料をもっと見る/編集する

    資料が投稿されると、最新の3件が表示されます。

    フィード

    ayupys

    ayupys さんが 【増枠】How Might We Work -英語が話せてどう変わった?クリエイターたちのキャリア- を公開しました。

    2020/09/16 17:07

    How Might We Work #01- 英語が話せてどう変わった?クリエイターたちのキャリア- を公開しました!

    グループ

    U-NEXT コーポレート

    イベント数 6回

    メンバー数 825人

    終了

    2020/10/09(金)

    19:30
    22:00

    開催日時が重複しているイベントに申し込んでいる場合、このイベントには申し込むことができません

    募集期間
    2020/09/16(水) 17:00 〜
    2020/10/07(水) 23:30

    会場

    オンラインイベント

    オンライン

    オンラインイベント

    参加者(312人)

    Carlos

    Carlos

    How Might We Work #01- 英語が話せてどう変わった?クリエイターたちのキャリア- に参加を申し込みました!

    Hayeon Kim

    Hayeon Kim

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    saefuru

    saefuru

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    Wanamin

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    Keisuke Segi

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    misokamiku

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    DaikiHayakawa

    DaikiHayakawa

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    (退会ユーザー)

    (退会ユーザー)

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    kokoheia

    kokoheia

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    Kamome

    Kamome

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    参加者一覧(312人)

    キャンセルした人(7人)